ЧЕСАЛО...обикновено, без екстри-действа при всякакъв вид сърбел! Ползвайте го без страх и уплашение до...пълно облекчение!

...За невчесани раздумки, шарки , краски, песнички, видео кодоши - на различни теми за....МАЛКИ И ГОЛЕМИ


Мисля си, че има много истина в израза..."Светът е оцелял, защото се е смял!"...


АМИИИ...В ТОВА ВЪЛЧЕ ВРЕМЕ - ДА СЕ СМЕЕМ, ТА БЕЛКИМ ОЦЕЛЕЕМ!



четвъртък, 28 октомври 2010 г.

Богатството на българския език.....

...На симпозиум лингвистите обсъждат езиковите проблеми и всеки хвалел колко съвършен е неговия си език,как дадено чувство можело най-добре да се изрази и т.н.

На доцент Ганев – българския представител му омръзнало да слуша глупости, станал и теглил следната реч:

Дами и господа, моите почитания на Вашите езици, но няма по-богат и цветист език от българския! Ето, приготвил съм Ви няколко примера в подкрепа на твърдението ми:

1. Кажете, има ли някой език на тази планета, на който да има дума, означаваща нещо средно между “капе” и “тече”?

Няма такъв – проверил
Съм специално А в българския
език има – “църцори”.

2. Има ли някой език, в който да има 4 степени на сравнение – няма!

А на български има:
· Далече, по-далече, най-далече, на майната си!
· Или – готина, по-готина, най-готина, баахмааму!

3. Има ли език, в който да има минало свършено, незапомнено време?

Не, няма! А на български има:
бил съм се би напил.


4. Имате ли Вие бъдеще евентуално време в миналото?

Нямате, но ние имаме:
Щял съм бил да работя.

5. Колко начина имате да кажете по заобиколен начин “не знам”, когато Ви питат нещо?

Общо взето всички се свеждат до: “I don,t know” “No idea” “I got no clue”.

А вижте ние колко по-заобиколно можем да го кажем: “Казва ли ти някой!”, “А сега де!”, “Е..еш ли му мамата?”, “ А сега ме хвана!”

6. И накрая, господа – хайде кажете – има ли език, в който да има една такава дума, която да може да замести всяка друга дума в този език ?

7. Няма!

А на Български има – това е думата “ ТАКОВА”.

На последната 6-та точка американският делегат не повярвал и казал:

- Не го вярвам това, че една дума може да замести коя да е дума в езика, аз лично ще проверя това!

- Разбира се Mr. Smith заповядайте в България да проверите!
И така мистър Томас Смит хванал самолета, прелетял океана и още веднага на аерогара София ришел да пробва вълшебната дума.

Отишъл на информацията и казал:
- Моля Ви, таковайте ми едно такси!
Служителката набрала един номер и таксито пристига.

Изненаданият Мистър Смит се качва в таксито и казва на шофьора:
- Моля Ви, таковайте ме до най-луксозния хотел в София!
- Няма проблем – бум в “Шератон”.

Още по-изненадан отива на рецепцията и казва:
- Моля Ви таковайте ми една стая за 5 нощувки!
- Няма проблем – регистрират го, дават му ключа и момчето му занася багажа до стаята.
Томас е като треснат, но продължава да тества думата, не вярвайки на ушите и очте си.

Сяда в ресторанта и казва:
- Моля Ви, таковайте ми мешана такова с шопска такова и едно такова Каберне Совиньон!
След малко иде мешаната скара, шопската салата и виното.
“Oh my God, he was right – it really works” – признал накрая Тома Неверни.

На сутринта:
Станал и тръгнал към банята, но се сетил, че предишната вечер му направила впечатление една старинна сграда недалеч от хотела и един минувач го информирал, че това е Централна баня, та нашият човек решил да я пробва как е, щото в неговата модерна държава няма такива работи.

Влезнал човека да се къпе, но там нямало четка с дълга дръжка, с която да си търка гърба и той помолил един пич да му сапуниса гърба с думите:

- Моля Ви, таковайте ме отзад!

При което оня се оказал услужлив човечец - ( ми чужденец все пак-няма да го оставим с впечатлението, че не сме гостоприемни, я) – и съответно го “ таковал”.

Томас Смит останал доста изненадан от събитията, но си замълчал ( все пак чужда държава, може пък тук това да е нормално) и като се върнал в Щатите, споделил преживяванията си, при което доцент Ганев се плеснал по челото и казал:

- Ооо, аз забравих да Ви предупредя колега, че глаголът “таковане” се спряга неправилно на гол гъз......

Няма коментари:

Публикуване на коментар